6. איזור הפה

לא רק לחזק את איזור הפה אלא גם לתרום לסימטריות.
איזור הפה פעיל כל-כך לאורך היום – אכילה, דיבור, נשיקות וחיוך. בתירגול איזור זה יראו שינוי גדול, בטחון וחיוך גדול שיכול לשנות חיים.

1. לשון בחוץ בלי ידיים (פרצוף יאמי)

התרגיל הזה מרים את פינות הפה, מרומם וגורם לך להראות מאושרת.
שתי נקודות ללימוד –
1. המפתח הוא רמה שווה של פינות הפה.
2. להזיז את הלשון ממש לאט – אפשר לעזור לקצב נכון – להזיז מולם את האצבע ושיעקבו.
התרגיל:
– להרים את פינות הפה ולוודא שהן שוות.
– להוציא לשון כאילו רוצים ללקק את קצה האף ולהחזיק 3 שניות.
– להזיז ימינה ולמעלה ולהחזיק 3 שניות.
– להזיז שמאלה כנ"ל.
– לחזור על שלושת המיקומים 3 פעמים.
*** לשים לב להמשיך לחייך לכל אורך התרגיל.

פעולת שרירים:
​עובד על שרירים של זיגומטוס (עיקריים ומשניים).

יתרונות

  • מרים את פינות הפה וגורם לך להראות צעירה ומאושרת.

טיפים

  • דאגו להחזיק את החיוך ולשמור על פינות הפה באותה רמה לאורך כל התרגיל.
  • ככל שתזיזו את הלשון לאט יותר כך התרגיל קשה יותר ותקבלו תוצאות טובות יותר.

2. לשון בחוץ עם ידיים (פרצוף יאמי)

לשון בחוץ עם ידיים (פרצוף יאמי)
אפשרות נוספת לשמור על הרמת פנים ולחיים.
כשמלמדים להגיד לשים את האצבעות בנקודה הנכונה, חשוב ביותר, חשוב שיהיו באותו גובה.
– לחייך, לשים לב שפינות הפה באותו גובה.
– לשים אגודלים מתחת לסנטר ולהרים את פינות הפה בעזרת האצבעות.
– להוציא את הלשון כאילו ללקק את קצה האף.
– להזיז ימינה ולהחזיק 3 שניות.
– להזיז שמאלה כנ"ל.
– לחזור על התנועות ימינה ושמאלה 3 פעמים, לשים לב להמשיך לחייך.

פעולת שרירים:
​עובד על שרירים של זיגומטוס (עיקריים ומשניים).

יתרונות

  • מרים את פינות הפה וגורם לך להראות צעירה ומאושרת.
  • מרים את הלחיים.
  • מאזן סימטרית את איזור הפה.

טיפים

  • כדי להפוך את אזור הפה לסימטרי, יש למקם את האצבעות באותה רמה.

3. מרים חיוך בלי ידיים

פשוט אבל משמעותי.
כשמזיזים את הסנטר קדימה לוודא שהלסתות רגועות.
כשרואים שיש יותר מדי מתח בלסת או בלחי – לעצור, לתופף ולחזור רגועים יותר.
להחזיר את הפה בחיוך ומצח משוחרר.
– לסת מעט קדימה להרים את השפה התחתונה על העליונה.
– לחייך, לוודא שפינות הפה בגובה שווה.
– להרים את הסנטר מעט.
– להרים מעט הלשון לחיך עליון וללחוץ חזק ל-10 שניות ולשחרר
– לחזור 3 פעמים.
הרמת הלשון עוזרת למתיחה נוספת בלשון ובאיזור הצואר.

פעולת שרירים:
​עובד על השרירים: זיגומטוס (עיקרי וקטין), דיגסטרי, מנטאליס ושרירי סטרנוקלידומסטואידי.

יתרונות

  • ממצק ומרים את הלחיים.
  • מרים את פינות הפה.

טיפים

  • אם קשה להוסיף את תנועת הלשון, אפשר לדלג על תנועת הלשון עד שמוכנים.

4. מרים חיוך עם כלי

כשמזיזים את הסנטר קדימה לוודא שהלסתות רגועות.
כשרואים שיש יותר מדי מתח בלסת או בלחי – לעצור, לתופף ולחזור רגועים יותר.
– להזיז סנטר קצת קדימה
– שפה עליונה על השיניים
– לחייך, קצות הפה בגובה שווה
– להרים מעט את הסנטר
– לשים את הכלי בין השיניים, אחורה ככל האפשר
– ללחוץ חזק את הלשון למעלה לחיך עליון ולהחזיק 10 שניות. לחיצת הלשון למעלה משפרת את תוצאות התרגיל וגם מייצבת את איזור הצוואר.
– לחזור על התרגיל 3 פעמים

פעולת שרירים:
​עובד בזיגומטוס (עיקרי וקטין), דיגסטרי, מנטאליס ושרירי סטרנוקלידומסטואידי.

יתרונות

  • ממצק ומרים את הלחיים.
  • מרים את פינות הפה.

טיפים

  • להשתמש בכלי בעת ביצוע תנוחה זו. אם קשה להוסיף את תנועת הלשון, אפשר לדלג על תנועת הלשון עד שמוכנים.

5. פה סימטרי עם ידיים

תנוחה משמעותית לסימטריה של איזור הפנים.
כשמלמדים לוודא שיודעים איזה צד של הפה גבוה מהשני. אם לא בטוחים – לחלק לזוגות שיעזרו זה לזה.
להגיד לתלמידים לתרגל יום יום באופן קבוע, כי אם עונים לטלפון רק בצד אחד / לועסים מזון יותר בצד אחד – זה יוצר פה לא סימטרי.
– להכניס שפתיים פנימה מעל השיניים.
– לשים אצבעות בזויות הפה ולהרים את הקצוות החיצוניים לודא שזויות הפה שוות.
– להרים לאט את הסנטר והפנים קדימה עד להתבוננות בתקרה, לשים לב שהחיוך נשמר.
– לשים אצבעות על הלחיים ולהרים מעט יחד עם הרמת הפנים למעלה.
– סט של מתיחה בלי ידיים ומתיחה עם ידיים, אפשר לשים אצבעות על קצות הפה כדי לשמור על החיוך.
– מרגישים מתיחה חזקה באיזור הצוואר.

פעולת שרירים:
​עובד zygomaticus (עיקרי מינורי), digastric, mentalis, sternocleidomastoid שרירי ושרירי obicularis עליון.

יתרונות

  • סימטריה באיזור הפה.
  • מרים לחיים וזויות פה.
  • מפחית ומאזן קמטים בצידי האף.
  • מייצב את איזור הצוואר.
  • מונע קמטוטים מעל שפה עליונה.
  • מתקן חיוך שחושף יותר מדי חניכיים.

טיפים

  • לפני שמתאמנים בתנוחה, חשוב להבין איזה צד של הפה גבוה יותר מהשני. אם הטיית הסנטר כלפי מעלה והוספת תנועת הראש אינן נוחות, לעצור את התנועות או לשנות את התנועות.