אנחנו עם מלא הבעה – קמטים במצח

מההה??? (ואז כל המצח מתקמט במלוא ההבעה)

אין ספק שיש לנו משהו משותף עם עמים נוספים, כמו האיטלקים, הצרפתים ואפילו הגרמנים – אנחנו מלאי הבעה כשמדובר בשיחה. הפנים משתתפות בחגיגה באופן משמעותי, ובאופן מופלא חל קניכר מההבעות האלו מתמקדות באיזור המצח, משאירות לאורך שנים שני קוים אופייניים – קווים אופקיים לרוחב המצח, קווים אנכיים בין הגבות (קווי 11).

אנחנו מקמטים את המצח

כי אנחנו מלאי התפעלות
מלאי שמחה
צוחקים
נדהמים
או סתם רוצים להעשיר את המשפט בפרצוף שמדגיש משהו. כך נוצר הרגל שאנחנו גדלים איתו לאורך השנים, להזיז את המצח בתנועות מסויימות, וכך מתחזקים שרירים מסויימים ונחלשים אחרים, ויוצרים מגוון קמטים וסימני דרך.

להמשיך לדבר ולהביע

כמובן שעדיף להמשיך ולדבר ולהביע את עצמנו כפי שהתרגלנו, זו השפה המוכרת לנו והיא נפלאה. יחד עם זאת כדאי להתחיל להזכיר לשרירים באיזור המצח שיש עוד כמה כיווני פעולה וכמה שחרורים/התכווצויות שכדאי לתרגל מדי יום, להחזיר גמישות לאיזור, להזיז אותם כפי שהזזנו פעם כשהיינו ילדים, ולאורך השנים שכחנו את כל המגוון ונשארנו רק עם המעט המוכר.

מפת הקמטים כמורת דרך

אם יש לך קמטי רוחב בכל גובה המצח זה סימן שהגבות מורמות באופן עקבי כמעט כל הזמן. זהו הרגל שלפעמים תורם ולפעמים מיותר. הוא תורם כשאנחנו מדברים, כך יש לנו הבעה שמתווספת למילה וממחישה כוונה. הוא מיותר כשיושבים ומתעמקים במשהו, ובלי משים מקמטים את המצח, הוא מיותר כשכועסים ומכווצים את השרירים מתוך אינסטינקט. אבל זהו הרגל, ולכן אפשר לעשות עוד כדי לשנות אותו.

הדבר הראשון הוא לשים מראה מול העיניים ולקמט את המצח הרבה ככל האפשר ולעצום עיניים. להתמקד בתחושה שיש כרגע במצח ולהפנים אותה, כך שבפעם הבאה בה נקמט את המצח נהיה עם קצת יותר מודעות לתחושה ואולי נדע לשחרר, כי הקימוט מיותר.

הדבר הנוסף הוא תרגיל למצח שנותן פעולת מתיחה מעולה בעזרת הידיים והעיניים, תירגול שבא לשחרר ולאפשר תנועה חדשה במצח.

הוראות לביצוע התרגיל:

*** חשוב לבצע אותו רק אם אין לכם כל בעיות בריאותיות, ואם יש עדיף להתייעץ לפני ביצוע כל תרגיל שהוא.

  1. ידיים מושכות למעלה – לשים את הידיים לאורך קו השיער מעל המצח, לחיצה קלה ולמשוך את קו השיער לאחור.
  2. לשחרר כתפיים ולהרגיע.
  3. עיניים מושכות למטה – עם הלחץ על המצח העליון להתבונן למטה רק עם העיניים, לשים לב לא לזעוף.
  4. להרגיש את הלחץ, להמשיך לנשום, להחזיק 5 שניות.
  5. לחזור על התרגיל 3 פעמים.
  6. בגמר התרגיל לעצום עיניים, להניח ידיים ולנשום עמוק, לשחרר ולהיות בתשומת לב לאיזור המצח ולתחושות החדשות שמתהוות בו.


***
לשים לב לא להגזים עם התרגיל הזה, לבצע אותו פעמיים ביום.

כמו כל תרגיל גם כאן – מעט זה הרבה, אפשר להוסיף את התרגיל הזה כשמורחים קרם על הפנים.

טיפים –
  • מומלץ לצלם תמונת "לפני" חזיתית ואחרי שבוע לצלם תמונה נוספת "אחרי" באותם תנאים ולבחון אם יש הבדל.
  • לשים לב לשחרור לכל אורך מהלך התרגיל, לא להתאמץ, אם כואב אז להפסיק, לשחרר, לנשום.
  • ו… סבלנות.